یزدفردا، منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان/  مسئول فنی و رئیس بیمارستان موقوفه گودرز یزد گفت: با اجرای طرح ملی پزشک خانواده در مناطق شهری شاهد تحقق عدالت در نظام سلامت خواهیم بود.
دکتر محمدرضا منتظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار یزدفردا، با اشاره به این مطلب که طرح پزشک خانواده طرحی جامع نگردر نظام سلامت کشور است اظهارداشت: با اجرای این طرح ملی در مناطق شهری شاهد تحقق عدالت در نظام سلامت خواهیم بود و از طرف دیگر پزشکان عمومی در کشور و استان ساماندهی شده و جایگاه واقعیشان را بدست می‌آورند. 
وی در ادامه افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق شهری ارائه خدمات در مراکز درمانی و بیمارستانهای دولتی و خصوصی به عدالت نزدیک‌تر می‌گردد. 
وی اجرای نسخه ۰۲ پزشک خانواده را اقدامی بسیار شایسته و ارزنده از سوی دولت و مقام وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی عنوان و تصریح کرد: با اجرای این طرح بیماریهای افرا زود‌تر تشخیص داده شده و بیماران زود‌تر به نتیجه می‌رسند و در ‌‌نهایت منجر به افزایش رضایتمندی بیماران می‌گردد. 
 دکتر منتظری راهنمایی بیماران جهت انتخاب پزشک و ارجاع بیماران به متخصصین وسطوح بالاتررا از مهم‌ترین فواید این طرح ملی برشمرد وافزود: با اجرای این طرح پزشکان عمومی بهترین فرد و مشاوری امین و بسیار خوب برای بیماران خواهند بود. 
دکتر منتظری با بیان این مطلب که بسیاری از مشکلات حوزه سلامت با اجرای نسخه ۰۲ پزشک خانواده مرتفع می‌گردد متذکرشد: کاهش استرس، کاهش اتلاف وقت بیماران از دیگر مزایای ان طرح است.
مسئول فنی و رئیس بیمارستان موقوفه گودرز یزد با اشاره به اینکه بعضا مشاهده می‌شود افرادی در این خصوص دیدگاههای منفی داشته و بر این باورند این طرح منجر به ایجاد لطمه در بحث درمان می‌شود افزود: این افراد دیدگاه اقتصادی دارند و معتقدند با اجرای این طرح متضرر خواهند شد لذا توصیه می‌شود این افراد دیگاه‌شان را تغییر داده و با دیدگاههای سیاسی و اقتصادی وارد این طرح نشوند. این افراد وجدان خود رابیدار کنند تا شاهد رضایتمندی بیشتر بیماران باشیم.
وی اظهارامیدواری کرد: با ساماندهی و مدیریتی که در اجرای این طرح صورت خواهد گرفت منجر به رکود اقتصادی در مطب‌ها نشویم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا این طرح ملی برای بیمارستان‌ها مشکلاتی را بوجود آورد یا خیر؟ گفت: با اجرای اینطرح بستری بیماران در مراکز درمانی نیازمند یک سری اندیکاسیون‌های خاص خود می‌باشد که اگر این اندیکاسیون‌ها انجام گردد پزشکان وبیماران رضایت بیشتری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در مجموع اجرای این طرح به نفع بیمارستانهای دولتی و خصوصی و همچنین بیماران خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا